פעולות קידום אתרים (SEO) ופעולות שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) הן שני ענפים בתחום הפרסום באינטרנט, אשר עד לא מזמן נהוג היה לחשוב עליהן כנפרדים לחלוטין. עם זאת, בימינו כבר לא ניתן לבצע את ההפרדה בין השניים: פעולות קידום אתרים מאפשרות למשתמשים לגלות את האתר שלכם ואת התוכן שבו, בעוד שפעולות שיווק באמצעות תוכן מוודאות שאותם משתמשים אכן יקבלו תוכן איכותי, רלוונטי, מניע לפעולה ובעל פוטנציאל להפוך גולש ללקוח. ממש כפי שפעולות קידום אתרים לבדן אינן מספיקות כדי להבטיח תוכן איכותי ורלוונטי, כך שיווק באמצעות תוכן אינו מבטיח תוצאות טובות ויעילות של האתר. הדרך להשיג את התוצאות המקסימליות מקמפיין פרסום ברשת הוא לשלב בין שני הענפים הללו וליהנות מן הסינרגיה המתקבלת מן השילוב ביניהם.
מצד אחד קידום אתרים
האלגוריתמים של מנועי החיפוש בכלל, ובראשם גוגל, מתקדמים היום יותר מאי פעם וימשיכו להתפתח ולהפוך לאינטליגנטיים יותר ויותר. עם זאת, הם עדיין לא קוראים אתרי אינטרנט באותו אופן כמו גולשים אנושיים. פעולות קידום אתרים הן הדרך שבה אנחנו יכולים לאותת לגוגל בדיוק מהו טיבו של כל אחד ואחד מן האלמנטים בתוכן של האתר, על מנת שהוא יידע לחשב האם האתר הזה, או עמוד מסוים בתוכו, הם התשובה הטובה ביותר למחרוזת חיפוש מסוימת שמשתמש הקליד כשאילתה.
מצד שני שיווק באמצעות תוכן
מי שאנחנו מעוניינים שייכנסו לאתר שלנו הם הגולשים האנושיים, והם צופים פחות או יותר באותו תוכן שאנו עושים מאמצים רבים על מנת שיהיה נוח לקריאה עבור מנועי החיפוש. על כן עלינו להעלות תוכן איכותי, משכנע, כזה שידהים את הגולשים באופן יוצא דופן ויגרום להרגיש שהם חוו עכשיו חוויית משתמש נהדרת. זהו כוחו של התוכן. הוא המפתח לבנייה של מערכות יחסים בין האתר לבין הגולשים, לחבר אותם לתחושות ולרגשות, לספר להם סיפור ולקחת אותם למסע מרתק. בסופו של דבר, הגולשים אולי לא יזכרו את המשפט המדויק שהם קראו באתר, אבל כן יזכרו את התחושה שהוא עורר בהם. כאן טמון סודם של ההנעה לפעולה ושל השיווק באמצעות תוכן: להעניק לגולש ערך אמיתי, בין אם הוא אינפורמטיבי ובין אם הוא רגשי.
איך עושים את זה נכון?
להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכל מי שמעוניין ליהנות גם כן מיתרונות השילוב בין קידום האתרים לבין השיווק באמצעות תוכן:
- השתמשו בכלי קידום האתרים על מנת לראות, לנתח ולהבין את התנהגות הגולשים, מה בתוכן גרם להם ללחוץ על הכפתור ולהשאיר פרטים או להזין את פרטי כרטיס האשראי ולהזמין מוצר. בחנו כיצד הם צורכים את התוכן, מהם הדברים שמעניינים אותם ומה מניע אותם לפעולה, ולאחר מכן יישמו את מסקנותיכם על תכנים עתידיים.
- שימו את עצמכם בנעליהם של הגולשים ונסו לדמיין את הדרך בה הם הלכו. כיצד ההתנהגות של הגולשים משתנה כאשר הם משתמשים בערוצים שונים על מנת להגיע אל האתר, או במכשירים שונים על מנת לגלוש ולבצע בו פעולות? האם קיימים הבדלים בין ההתנהגות שלהם במצב רוח מסוים לעומת אחר? ככל שתבינו את התנהגות הלקוחות ותכירו טוב יותר מה גורם להם לבצע את הפעולות השונות באתר, כך תוכלו לבנות את התוכן שלכן באופן אופטימלי אשר יביא לתוצאות מקסימליות.
- זו גם הסיבה בעטיה עליכם לבצע מחקר קפדני אודות לקוחותיכם לא רק פעם אחת אלא שוב ושוב, שכן מה שמעניין את הגולשים היום כבר עשוי לשעמם אותם מחר ולהיפך. והמטרה שלכם היא להבין מה הם רוצים וצריכים – ולתת להם את זה באופן החווייתי ביותר שאפשר.