טרנדים בעיצובים של אתרי אינטרנט באים והולכים אבל אם יש אחד שנראה שנבדק פה קצת יותר מדי זמן זה הטרנד של אתרים שמעוצבים כדף אחד עם גלילה מיוחדת ויפה. אין ספק שהעיצובים האלו מרשימים ולפעמים הם גם קולעים מאוד למטרה, אבל האם הם באמת טובים ועדיפים בשבילכם? בואו נקרא על כמה יתרונות וחסרונות כדי שיהיה לכם יותר קל להחליט אם אתם רוצים אותם או לא. בנוסף, אם בא לכם לראות כמה אתרי One Page Websites אתם מוזמנים לקבל השראה לעיצוב באתר OnePageLove.
יתרונות באתר של דף אחד
פשטות - הרבה יותר קל להציע לגולשים את כל מה שאתם רוצים בדף אחד וכשמעצבים את זה נכון זה גם יותר ברור וחוויתי בשבילם, במיוחד כשיש ניווט מהיר לאזורים מסוימים בדף. בלי שום קשר, כל אחד יודע להתמצא באמצעות גלילה ולא כולם יודעים להשתמש בתפריטים מסוימים כמו שצריך, בעידן הסלולרי גלילה הפכה להרגל, אז זה קל וטוב להשתמש בזה לטובתכם. התאמה לסלולרי - ברוב המקרים, ההתאמה לסלולרי בדף אחד היא יותר פשוטה וקלה. בסופו של דבר, צריך להתאים רק דף אחד ולא את כל הדפים באתר (אם כי ברוב האתרים יש את אותה תבנית בעמודי התוכן ולכן זה פחות מסובך). בכל אופן, אתרים מהסוג הזה בדרך כלל גם נוחים מאוד לגלישה מהסלולרי וזה יתרון חשוב מאוד, במיוחד בתקופה שהגלישה מהסלולרי הופכת לפופולרית יותר ויותר. קבלת החלטה מהירה יותר - אם אתם רוצים שמישהו יבצע פעולה באתר שלכם כמו השארת פרטים, פניה, התקשרות, הורדת קובץ או כל פעולה אחרת שמועילה לכם או מצרפת לכם לקוחות, לדף אחד יש יתרון גדול. תחשבו על כך שלקוח פוטנציאלי נמצא באתר שלכם והוא רואה כל מה שהוא צריך ומחליט, במקרים אחרים, הלקוח ישוטט באתר עם כמה דפים ולפעמים יאבד עניין. קל לתחזוקה - לתחזק דף אחד זה מאוד פשוט, לתחזק הרבה דפים - פחות.
חסרונות באתר של דף אחד
תכנון לעתיד - יכול להיות שהיה לכם טוב באתר של דף אחד, אבל אם במהלך הדרך החלטתם שאתם רוצים להרחיב או להוסיף תוכן, פחות או יותר נדפקתם. לפעמים העבודה על שדרוג אתר קיים מאתר של דף אחד לאתר מרובה דפים יכולה להיות מסובכת יותר מאשר בניית אתר אינטרנט חדש, שלא נדבר על העלויות הכרוכות בכך. התאמה למנועי החיפוש (SEO) - אם מה שחשוב לכם הוא קידום האתר שלכם, יכול להיות שכדאי לכם לשקול שנית את כל הרעיון הזה. מנועי החיפוש אוהבים הרבה תוכן וגם אוהבים אתר שבו הגולשים נמצאים בו הרבה זמן ומדפדפים בין הדפים. בנוסף, נגיד והצלחתם להתדרג במקום טוב במילת החיפוש שלכם, יהיה לכם קשה לקדם תתי מילות מפתח לאותו הדף וככל שיש לכם יותר דפים כך גוגל ימצא יותר מילות מפתח באתר שלכם וימצא את הדפים הנכונים לקשר אליהם. קידום אתר הפך להכרחי אם רוצים להצליח בשיווק המוצר או השירות שלכם, אם אתם תוותרו עליו, זה נטו הפסד שלכם. פחות חברתי - זה לא קשה לשתף דף אחד בפייסבוק, אבל אם אתם רוצים לשתף חלק מסוים מהאתר, איזה שהוא תוכן שקיבל קוביה יפה באתר אבל לא קיבל דף משלו, זה ממש לא נוח כי כל התוכן שבאתר נמצא תחת כתובת אחת. כמובן שיש לכך פתרונות כדוגמת עוגנים, אבל זה עדיין יהיה פחות ברור מאשר כמה דפים שונים. ניתוח סטטיסטיקה לוקה בחסר - כשיש לכם דף אחד, הרבה יותר קשה לדעת אילו חלקים באתר שלכם מצאו חן בעיני הגולשים, אילו חלקים עניינו אותם ואילו דברים הכי נצפו. בדף אחד הם נכנסים, נשארים בו כמה שניות ויוצאים, באתר מרובה דפים הם נוטים לנווט בדפים ואנחנו יכולים ללמוד על פעילותם ובהתאם לכך לשפר את האסטרטגיה שלנו.
סיכומו של עניין
היתרונות והחסרונות אמנם יכולים להשפיע על ההחלטה שלכם, אבל בסופו של דבר, אם אתם רוצים לבנות אתר של דף אחד אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלה "איך האתר שלי צריך להיראות על מנת שהוא יהיה מצליח וישרת את מטרותיי?". בהתאם לנושא של האתר ולמטרתו, תשאלו את עצמכם את השאלות בתחומים רבים כמו מה הגולשים שלכם צריכים לראות, מה אתם רוצים לקדם, באיזו אסטרטגיית שיווק אתם משתמשים יותר וכו', ובסוף תמצאו את התשובה. אל תשכחו לספר לנו בתגובות מה החלטתם!