השימוש הרווח במונח אתר אינדקסים לא ברור כל כך למי שמנסה לקדם את האתר שלו. אתר אינדקס נקרא גם מדריך אתרים, והוא למעשה משמש מאגר של אתרים באינטרנט הנמצאים במקום אחד בצורה מרוכזת שמקלה על הגולשים, משום שמלבד שמות וקטגוריות מדובר גם באתר שמביא קישורים ישירים לאותם אתרים. נוח מאוד, לכל הדעות, ורבים היו רוצים למצוא את עצמם באתר אינדקסים שכזה. הרשימה ממוינת, מסודרת, מציגה את האתר ומידע בסיסי עליו, כשהוא נמצא בחברה טובה עם אתרים אחרים שחלקם פופולריים יותר וחלקם פחות, אבל הסך הכל נראה די מבטיח. אתר זה נבנה ומוזן על ידי אנשים שיש להם העדפות שונות בנוגע לאינדקס ולקישורים שמופיעים בו, והוא מנוהל על ידי מנהל האתר שמחליט מי ייכלל ואיפה ובאיזו קטגוריה, כמו גם באיזה מיקום למקם את האתר שלכם במקרה שנכנסתם לאינדקס הזה.
אתר אינדקס מסחרי לכל דבר
מכיוון שהמטרות של אתר כזה הן בדרך כלל מסחריות כמו כן המטרה העילאית היא שיווק העסק, היתרון של שימוש באתר כזה הוא להימצא בין האתרים המסחריים הפופולריים ביותר בתחומכם, כדי שגם גוגל ואחרים יקראו וידרגו אתכם כמה שיותר גבוה ומהר. השיקולים הם מסחריים ולכן יש גם כלי חיפוש פנימי שמסייע לגולשים לחפש אתרים שהם רוצים למצוא כשהם מגיעים לאתר אינדקס שכזה. זה אומר שרבים הסיכויים שימצאו אתכם בין אחרים, ושהרובוטים של גוגל שיקלטו את הנוכחות שלכם במיקום כזה בחברה טובה ידרגו אתכם גבוה יותר ואיכותי יותר (PR). מכיוון שמי שמנהל את האתר הוא מנהל אמיתי ולא רובוטים סתמיים, יש סיכוי שהחיפושים ייתנו תוצאות ממשיות ולא סתמיות שאינן קשורות למילות החיפוש. כך לא תהיו נתונים לחסדי הרובוטים שיפרשו את האתר שלכם כפי שהם רוצים ולא כפי שאתם באמת.
איכות הקישורים
מה שמביא אנשים לאתר האינדקס הוא מילות החיפוש שמקלידים אנשים ולכן יש קשר הדוק בין מנוע החיפוש של גוגל לבין התייחסותו לאתר אינדקס כמו אל אתר אמין ואיכותי שמוביל לשם גולשים שמחפשים תוצאות כמה שיותר רלוונטיות ומבלי להטעות ולהפנות לאתרי ספאם למיניהם. הסוד באתרי אינדקסים הוא להיכלל באתרים רציניים וטובים באמת שהוכחו לגוגל ככאלה ולא כאתרים מטעים שהקישורים שמובילים מהם אינם סתמיים וספאם, שהם מחסן קישורים בלבד. (מאמר זה הוא מאמר אורח)