התגיות שיש לנו בוורדפרס באופן מובנה מועילות מאוד להרבה מטרות, לא רק שהן עוזרות לסדר לנו את האתר אלא שהן גם מועילות מאוד לקידום אורגני בגוגל אם משתמשים בהן בצורה חכמה. במאמר זה נסביר איך משתמשים בתגיות וורדפרס בצורה יעילה, מה מטרתן ואיך אפשר לייעל אותן.
מהן תגיות?
הרבה אנשים לא מבינים כל כך מה הן תגיות וורדפרס. חלק מהאנשים טוענים שזה סתם נועד למלא מילות מפתח מעניינות אבל זו ממש לא התשובה, מטרתם היא בסופו של דבר להיות שמישים ולעזור לגולשים לנווט באתר מתכנים שמעניינים אותם לתכנים אחרים שמעניינים אותם ובסופו של דבר ליצור רשת של תכנים שתעזור לגולשים שלכם לנווט באתר בהקשרים רלוונטיים, או לנושאים חשובים מהדף הראשי. נניח ואתם מנהלים את אינטרנט שמכיל מתכונים ובאתר יש קטגוריית מרקים ואחד המרקים הוא מרק עוף. הגולשים ירצו לראות עוד מרקי עוף אבל הקטגוריה עוסקת בכל מיני מרקים. במקום לפתוח עשרות ואפילו מאות תתי קטגוריות לכל אחד מסוגי המרקים, משתמשים בתגיות.
איך להשתמש בתגיות וורדפרס בצורה חכמה?
בואו נעשה שניה את ההבדל בין קטגוריות לתגיות. קטגוריות משמשות בסופו של דבר כתוכן עניינים עיקריים לאתר שלכם. בדומה לספר, כשאתם רואים את תוכן העניינים בדף הראשון אתם יודעים פחות או יותר את הנושאים העיקרים שעליו הוא ידבר, כך גם באתר. באותה מידה, צריך להתאים את הכמויות בצורה הנכונה ולהשתמש במספר מצומצם של קטגוריות ככל האפשר כשהן מחולקות לתתי קטגוריות במידת הצורך. לא פותחים קטגוריה על כל פיפס קטן באתר וכנ"ל לגבי תגיות. אם נמשיך עם הדוגמא של המרקים באתר המתכונים, הקטגוריה בפוסט על המתכון המעולה למרק העוף תהיה "מרקים", התגיות יכולות להיות "מרק עוף", "מרק חורפי" ואולי עוד תגית אחת מתאימה, בהקשר לתוכן כמובן. אנשים עושים טעות חמורה שמשתמשים בתגיות נוספות למקרים כאלו כדוגמא ל"מרק", "מרקים", "מרק טעים", "מרק העוף המעולה של רחל". ולמה הם לא טובים? בגלל שלא מומלץ להשתמש בתגיות
- שיש כבר קטגוריות בשם הזה
- שלא רלוונטיות ספציפית לפוסט הנוכחי
- שהן כלליות מדי בצורה שהתוכן שיופיע בהם יהיה מגוון מדי ולא מועיל לגולש
- כשאין סיכוי שיהיה עוד פוסטים בתגית
איך לייעל את עמודי התגיות
בהתקנת תוספי וורדפרס לקידום אתר כדוגמת תוסף Yoast תוכלו לערוך את עמודי התגיות בצורה יעילה כגון הוספת תוכן ותמונה שיהפכו את הדף של התגיות מסתם דף ריקני מתוכן שעלול להיות לא אהוב במיוחד על מנועי החיפוש, לדף עם תוכן איכותי שמקשר לדפים איכותיים אחרים באתר. בצורה כזאת גוגל יתייחס לדפים כאלו כדפים שמתעדכנים וראויים להתקדם במנועי החיפוש ואם תעשו זאת בצורה נכונה באתרים עם הרבה תוכן יש סיכוי טוב שמתצאו את הדפים האלו מתאנדקסים בצורה נפלאה ומכניסים לכם גולשים רבים ממנועי החיפוש.